Mateřská škola byla postavena účelově jako předškolní zařízení a otevřena k 1.9.1982 jako společné zařízení mateřská škola-jesle. Takto organizované zařízení bylo v provozu do r. 1990, kdy došlo ke zrušení jeslí. Od tohoto roku je mateřská škola v provozu jako čtyřtřídní. Od 1.1. 2003 je MŠ právním subjektem.
Mateřská škola se nachází v klidné části města, nedaleko jeho centra. Budova pavilonového typu má hospodářskou část v suterénu (kuchyně, potravinové sklady, kancelář vedoucí stravování, kancelář ředitelky školy, úložné prostory, prádelna, sociální zařízení, plynová kotelna). V prvním a druhém podlaží jsou celkem čtyři třídy s hernami, šatnami, sociálním zařízením pro děti i dospělé , přípravnami jídla a dalším příslušenstvím.
Součástí mateřské školy je rozlehlá školní zahrada, rozdělena na dva celky. Zahrada MŠ byla v letech 2011 a 2012 modernizována, dovybavena novými hracími prvky pro pohybové aktivity dětí (pružinové a kyvadlové houpačky, průlezka se šplhací stěnou a skluzavkou, hrací domeček).
V letních měsících roku 2012 proběhla rekonstrukce mateřské školy ( výměna oken, okenních parapetů vnějších i vnitřních, vstupních dveří, zateplení budovy, nová fasáda, rekonstrukce vstupního schodiště, výměna stropních svítidel ve třídách).
Předškolní vzdělávání v naší mateřské škole
Motto: „Je úžasné, co děti dokáží, když jim k tomu dáme příležitost“.
Linda Dobson
Školní vzdělávací program stanovuje 3 hlavní cíle předškolního vzdělávání:
- Rozvíjení dítěte, jeho učení a poznání
- Osvojení základů hodnot, na nichž je založena naše společnost
- Získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí
Dlouhodobé záměry:
- Rozvíjet schopnosti každého dítěte, zvyšovat kvalitu jeho vzdělávání a vedení k samostatnosti.
- Podporovat enviromentální výchovu jako je například postoj dětí k životnímu prostředí, poznávání nejenom prostředí, ve kterém žijí, ale i s jinými kulturami.
- Podporovat rozvoj pohybových aktivit a upevňovat tím zdatnost dětí.
- Rozšiřovat sociální zralost dětí.
- Zavedení plaveckého výcviku pro předškolní děti.
- Využívat kooperační a prožitkové učení.
- Podporovat u dětí zdravé sebevědomí, odvahu a samostatnost.
- Ve třídách připravit různě zaměřená centra aktivit. Například knihy a písmena, výtvarný atelier, manipulační a stolní hry, pokusy a objevy, dílna a jiné.
- Dbát na dostatečný pobyt v okolní přírodě.
- Uplatňovat respektující přístup, komunikaci a vést děti k sebehodnocení, přiměřenému sebevědomí a vyjadřování svých pocitů a názorů.
- Zachovat osvědčené aktivity poskytované nad rámec výchovně vzdělávací činnosti a rozšířit je o další.
- Zajistit prázdninový provoz podle potřeb rodičů po dobu 4 týdnů v jedné třídě MŠ.
- Spolupráce s rodiči a ostatními vzdělávacími institucemi v našem městě.
Naše mateřská škola nabízí:
- Logopedickou prevenci a péči
- Aktivity pro děti: hra na flétnu
- Pohybové aktivity v tělocvičně MZŠ
- Výukové programy pro děti na PC, interaktivních tabulích